torsdag 16 januari 2014

Video Watchdog, när bara det bästa är gott nog

För mig finns det ingen annan tidning som kan mäta sig med Video Watchdog och jag har gått igenom det mesta i genre-tidningsväg.

Fangoria, GoreZone och The DarkSide i all ära men för den verklige konnässören finns det bara ett val - och nu kan du hjälpa till att digitalisera hela Video Watchdogs arkiv med gamla nummer.

Genom att gå in på Indiegogokampanjen för Video Watchdog och lägga en slant hjälper du inte bara en nobel sak utan får även något för det.

I mitt fall valde jag att få hela arkivet på platta.


Video Watchdog har varit en oerhört viktig tidning för mig, den är som en fyr i mörkret när det kommer till genrefilm. De mest detaljerade genomgångarna av olika utgåvor, olika versioner av en specifik film och för all del episka guider till regissörer som Jess Franco, Mario Bava, Dario Argento, David Lynch och David Cronenberg för att bara nämna några.

Helt essentiell för den som är genuint intresserad av genrefilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar